Giden bağlantıları kullanmak, web sitemizin Amigoos Google’a alaka düzeyi sinyali vermektedir. Alakalı, kaliteli ve yetkili kaynaklara bağlandığınızdan emin olmalısınız.
SEO Nedir, Nasıl Yapılır ? SEO nedir sorusunun belgravian kuru temizleme bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımlanabilir. İnternet üzerinden bilgi ve ürün aramak için kullanılan arama motorları, bu özellikleri ile web platformlarının en büyük ziyaretçi ve müşteri kaynaklarıdır. Arama sonuçlarında müşterilerin büyük bir çoğunlukla ilk sayfalardaki siteleri ziyaret etmeleri, zamanla bu sektörün oluşmasını ve önem kazanmasını sağlamıştır. SEO,
ilgili anahtar kelimelerle arama motorlarında daha üst sıralarda yer alarak bu kelimelere ait arama trafiğinde en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmayı hedefler. SEO çalışmaları ise bu bağlamda web sitelerini tüm yönleriyle arama caffe il gusto ristorante uyumlu hale getirerek ziyaretçilerine daha kolay ve hızlı ulaşabilecekleri bir web platformu sunmayı amaçlar. Bu yönüyle SEO, web sitelerinin daha anlaşılır, kolay kullanıma sahip ve ziyaretçiye aradığı şeyi verebilecek seviyeye gelmesine de yardımcı olur. Seo Sözlük SEO Başlangıç Rehberi Seo Blog Yazıları
Kullanıcı Dostu Web Sitesi Google’da yükselmenin belki de en önemli yapı taşlarından olan, kullanıcı deneyimini biraz değerlendirmeye alalım. İnternet projelerinde, ziyaretçiyi yanıltan yönlendirmeler, akılda kalmayan ve uzun URL yapıları ve kalitesiz tasarımlar gibi konular, kullanıcı odaklı olmamanın yanında, botların da dikkatini çekerek kalitemizi düşürmektedir. Kullanıcı dostu bir web sitesine örnek vermek gerekirse, düzen ve erişilebilirlik ana maddelerimiz arasında olmalıdır. Her yaştaki ve seviyedeki insanın rahatlıkla sitemizi kullanabiliyor olması gerekiyor. Yazı fontları, site renkleri ve iç bağlantılara önem veren projeler adım adım başarıya ulaşacaktır diyebiliriz. atıştır meze aslında asıl amacı, kullanıcılara kaliteli ve yararlı bilgiler sunabilmektir. Unutmamak gerekir ki kullanıcı dostu bir web sitesi, aynı zamanda arama motoru dostudur. Önemli Web Verileri (Core Web Vitals) .
Kullanıcı Dostu Web Sitesi Google’da yükselmenin belki de en önemli yapı taşlarından olan, kullanıcı deneyimini biraz değerlendirmeye alalım. İnternet projelerinde, ziyaretçiyi yanıltan yönlendirmeler, akılda kalmayan ve uzun URL yapıları ve kalitesiz tasarımlar gibi konular, kullanıcı odaklı olmamanın yanında, botların da dikkatini çekerek kalitemizi düşürmektedir. Kullanıcı dostu bir web sitesine örnek vermek gerekirse, düzen ve erişilebilirlik ana maddelerimiz arasında olmalıdır. Her yaştaki ve seviyedeki insanın rahatlıkla sitemizi kullanabiliyor olması gerekiyor. Yazı fontları, site renkleri ve iç bağlantılara önem veren projeler adım adım başarıya ulaşacaktır diyebiliriz. atıştır meze aslında asıl amacı, kullanıcılara kaliteli ve yararlı bilgiler sunabilmektir. Unutmamak gerekir ki kullanıcı dostu bir web sitesi, aynı zamanda arama motoru dostudur. Önemli Web Verileri (Core Web Vitals) .
Google’ın son kullanıcı deneyimi güncellemesi ile boston donuts devreye aldığı, “Core Web Vitals” yani Önemli Web Verileri artık sıralama faktörü oldu. Buna göre aşağıdaki kavramlar doğrultusunda yapılacak optimizasyonlar önemli hale geldi. En Büyük Görünür İçerik (LCP) Site ziyaretçisinin ilk girişi sağladığı süreden, görünen ekrandaki en büyük içeriğin oluşma süresini ifade etmektedir. Büyük içerik; sayfada bulunan görseller veya videolar olarak düşünülebilir. Buradaki önemli konu, kullanıcının ilk gördüğü ekran alanıdır. Yani sayfanın alt kısımları bu durumdan etkilenmemektedir. Görünen ekrandaki içeriğin oluşturulma süresi 2,5 saniye ve altında olmalıdır. Bunun için ilk ekran girişinde bulunan görselleri ve fontları ön yükleme (rel="preload") olarak eklemeniz önerilmektedir. Bunun yanında gereksiz ve kullanılmayan javascript dosyaları kaldırılmalıdır. İlk Giriş Gecikmesi (FID) Siteye ilk kez giriş yapan bir kullanıcının, siteyle girdiği etkileşimi ölçmektedir. Örnek vermek gerekirse, Web sitesinin oluşumundan sonra, kullanıcının bir bağlantıya veya form düğmesine tıklaması sonrasında alınan yanıt süresini içermektedir.
Bu sürenin 100 milisaniyenin altında aşiyan önerilmektedir. Kümülatif Düzen Kayması (CLS) Sayfa oluşana kadar geçen süre içerisinde, sayfada bulunan bileşenlerin doğru boyutta ve düzende oluşmasını ifade etmektedir. Örneğin; yükseklik ve genişlik değerlerine sahip olmayan görseller, sayfa yüklenene kadar geçen süre içerisinde bazı kaymalara neden olacaktır. Bu kaymalar, kullanıcının sitede tıklamak istediği düğmenin konumunu ya da metnin düzenini değiştirecektir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için ilk yükleme düzeni ile son ekran çıktısı arasında, tasarım bütününün maksimum seviyede korunması gerekmektedir. Arama Motoru Etiketleri Site içi SEO’nun teknik konusu olan arama motoru meta etiketleri, sitemizin botlar tarafından iyi algılanmasını ve arama sonuçlarında doğru indekslenmesini sağlamaktadır. Meta etiketleri arasında gösterilen başlıca parametreler;
sayfa başlıkları ve açıklamaları, dil etiketleri, bread burger sayfa adres gösterimleri gibi botlara sinyal veren etiketler gelmektedir. Doğru yapılandırılan meta etiketleri ile Google sayfalarımızı daha sağlıklı gezinebilmekte ve algılamaktadır. Bu nedenle meta etiketleri için sıralamalarımızı direkt olarak etkileyen önemli bir SEO kriteri diyebiliriz. Bu etiketleri kullanırken, mutlaka profesyonel bir destek almanız gerekmektedir. Yapılacak hatalı etiketlemeler, sitelerin yanlış algılanmasına ve hatta indeks kayıplarına yol açmaktadır. Mevcut meta etiket hatalarınızı veya eksiklerinizi görmek isterseniz, ücretsiz analiz aracımızı kullanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder